Известие

Collapse
No announcement yet.

Alfa 156 поправка на пепелник ( facelift )

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Alfa 156 поправка на пепелник ( facelift )

    Уважаеми колеги,

    След като изключително много ме дразни и в продължение на доста време нищо не направих по въпроса, най-накрая се надъхах да си оправя затварянето на пепелника на колата ( 156, 2.0 JTS, facelift ).
    Изрових целия минтернет, но за съжаление никъде не се появи адекватно решение - братята Инглези само говорят за някаква мистична субстанция, наречена BLUE TACK - демек, скъп постоянно лепнещ пластелин - на баба им хвърчилото!

    Ето за този пепелник ще си говорим:
    Click image for larger version

Name:	alfa 156 ashtray.jpg
Views:	1
Size:	35.7 Килобайта
ID:	2438919

    Както се вижда на снимката, той вече е отделен от естествения си хабитат и насилствено изселен върху килим.
    Не съм направил по-обстойни снимки ( все пак това нещо съм го оправил преди 4-5 месеца, пък чак сега пиша ) но накратко казано - пружините му са в ред, няма счупени зъбци на зъбните колелца, абе красота - с изключение на факта, че не иска да се затваря.

    Цялата работа се извършва тук:
    Click image for larger version

Name:	alfa 156 ashtray closing.jpg
Views:	1
Size:	73.1 Килобайта
ID:	2438911

    Накратко едно малко лостче с ерекция се придвижва по канал с формата на сърце и целта му е да стигне до една определена позиция, в която да остане и по този начин да играе контра на пружинения механизъм на пепелника, който иска само да държи пепелника отворен.

    Click image for larger version

Name:	alfa 156 ashtray heart.jpg
Views:	1
Size:	80.6 Килобайта
ID:	2438912

    Със зелено съм показал движението на лостчето до спирката му - аналогичко, като се натисне пепелника, лостчето се предвижва по другото каналче докато се върне в изходна позиция.

    Ето го и лостчето:

    Click image for larger version

Name:	pishka 2.jpg
Views:	1
Size:	22.6 Килобайта
ID:	2438913
    В червено съм сложил частта от лостчето, която се беше отчупила и потънала някаде в дебрите на колата ми.
    За това се наложи да направя нова:
    Click image for larger version

Name:	pishka.jpg
Views:	1
Size:	21.4 Килобайта
ID:	2438914
    С епоксидна смола и подръчен метален матерял, в случая гигантска щипка за документи:
    Click image for larger version

Name:	unnamed (2).jpg
Views:	1
Size:	9.8 Килобайта
ID:	2438915
    На тази снимка съм я нарязал с клещи вече, но ето още 2 с линийка да си гледате размери.
    Click image for larger version

Name:	kolko ima.jpg
Views:	1
Size:	20.2 Килобайта
ID:	2438916
    Click image for larger version

Name:	kolko ostava.jpg
Views:	1
Size:	16.6 Килобайта
ID:	2438917

    Цялата философия е с шило или нажежена игла да направите дупка в лостчето, където са следите от счупената част и да вкарате новата метална част. След това епоксидна шпакловка и 24 часа по-късно сте чисто нови.

    Евентуално, може да Ви се наложи да го доизмайсторите - аз направих по- дълбок канала тук,
    Click image for larger version

Name:	de sym rqzal.jpg
Views:	1
Size:	35.7 Килобайта
ID:	2438918
    за да може да влезе новата метална част до мястото на задрайване.

    А да, и докато сте го разглобили тоя целия чаркалак, ще бъде добре ако си смените лампите, които светят в самия пепелник - тук нямам снимки, но пък е елементарно.
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS Дъ Блек Багер
    Lancia Prisma 1.6 I.E. Пепа Проклетата

  • #2
    ...
    Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 22:41.

    Comment


    • #3
      Жена ми веднъж го отвори да използва запалката и го счупи. Направих го по същия начин, но понеже съм смотаняк не направих снимки
      В последствие минах през дупка и се отвори и повече не искаше да се затвори, палчето остава настрани и не искаше да захапе на засечката в каналчето.
      За целта използвах пружинка от химикал, нагрях я и я сложих така, че да държи палчето в среда, сега се държи много добре.
      156 Sportwagon 02'

      Comment

      Working...
      X